Wielkopolska Gazeta Lokalna KROTOSZYN

Wielkopolska Gazeta Lokalna KROTOSZYN
Padewscy PRACA
PADEWSCY

III Mistrzostwa Polski w Dziczyźnie w listopadzie zagoszczą w Małopolsce

2022-09-22
  1. Strona Główna
  2. /
  3. Aktualności
  4. /
  5. III Mistrzostwa Polski w...
III Mistrzostwa Polski w Dziczyźnie w listopadzie zagoszczą w Małopolsce
Detektyw Szewc

Trzecia edycja Mistrzostw Polski w Dziczyźnie – Memoriału Mariana Tarnawskiego, organizowanych przez firmę Las-Kalisz z siedzibą w Tomnicach k. Krotoszyna w Wielkopolsce, odbędzie się 17 listopada w centrum EXPO Kraków, jako wydarzenie towarzyszące targom Horeca oraz Gastrofood.

 

Tegoroczne zadanie konkursowe polega na przyrządzeniu dań z udźca sarny oraz mięsa króliczego z wątróbką. – Stawiamy na sarninę, bo to najwykwintniejszy rodzaj dziczyzny spośród dostępnych w Polsce. Stały element konkursu to także przygotowanie przystawki z królika, jako że jesteśmy jednym z największych jego przetwórców – wyjaśnia Gabriel Mularczyk, dyrektor handlowy firmy Las-Kalisz.

Wśród obowiązkowych dodatków muszą się pojawić ponadto skorupiakowy fond w płynie marki Chef oraz dojrzewający przez sześć miesięcy ser bursztyn (w tym roku przypada dwudziestolecie opracowania jego receptury) z linii Skarby Serowara firmy Spomlek. – Wybranie na podstawę przystawki królika wraz z wątróbką to podkreślenie szacunku dla mięsa i konieczności wykorzystania wszystkich jadalnych elementów zwierzęcia. Podobnie jest z udźcem sarny. Zbyt wielu kucharzy te fragmenty tuszy dużych zwierząt, które nie są szlachetnymi częściami grzbietu, ignoruje lub przeznacza na gulasz czy mielone. To błąd. Chcemy pobudzić kreatywność, a udziec daje ku temu sporo możliwości – mówi Adam Chrząstowski, szef kuchni i ambasador kulinarny marki HoReCa Las-Kalisz. – Dobierając fond ze skorupiaków, przełamujemy ponadto stereotyp, że nie łączy się mięsa z owocami morza. Ser zaś stanowi źródło naturalnego umami – dodaje. Dania konkursowe będą podawane na talerzach udostępnionych przez Polską Grupę Porcelanową.

Zgłoszenia do udziału w mistrzostwach – przepisy na potrawy ze składnikami obowiązkowymi wraz ze zdjęciami gotowych dań – można nadsyłać do 9 października na adres: zgloszenia@mistrzostwadziczyzna.pl. Komisja konkursowa wyłoni spośród nich sześć dwuosobowych zespołów, które zmierzą się w finale podczas targów Horeca w Krakowie. Podobnie jak w ubiegłym roku mistrzostwa będą transmitowane na żywo w mediach społecznościowych organizatora. Ponadto przez całe trzy dni targów potrwa promocja dziczyzny. 16 listopada przewidziano pokazy, w czasie których zespoły szefów kuchni w barwach reprezentowanych przez siebie restauracji przedstawią swoje spojrzenie na ten rodzaj mięsa.

Z kolei 18 listopada na udostępnionych na potrzeby mistrzostw stanowiskach firmy Plastmet – bezsprzecznie czołowego producenta w swojej branży – młodzież stanie w szranki w ramach Małopolskiego Pucharu Szkół Gastronomicznych, którego tematem będą dzikie smaki.

Mistrzostwa Polski w Dziczyźnie – Memoriał Mariana Tarnawskiego mają status konkursu nominowanego do rangi eliminacji do Kulinarnego Pucharu Polski. Jesienią w 20. eliminacjach do pucharu zmierzą się zresztą ubiegłoroczni mistrzowie Polski w dziczyźnie – Michał Filipczuk i Marcin Klóska z restauracji Pocztowa 13 w Gorzowie Wielkopolskim.

Więcej informacji na temat tegorocznej edycji wydarzenia można znaleźć w witrynie www.mistrzostwadziczyzna.pl oraz na profilu @mistrzostwadziczyzna na Facebooku.

Firma Las-Kalisz sp. z o.o. powstała 15 marca 1991 r. jako zakład specjalizujący się w skupie i przetwórstwie dziczyzny oraz w hodowli królików i przetwórstwie ich mięsa. Od 2014 r. całość udziałów znajduje się w rękach rodziny Tarnawskich z Krotoszyna. Obecnie spółka jest jednym z czołowych przedsiębiorstw w Polsce zajmujących się obrotem dziczyzną. Sukcesywnie zwiększa wolumen sprzedaży tego surowca na krajowym rynku. Roczna wielkość przerobu mięsa zwierząt łownych w zakładzie przekracza tysiąc ton. W marcu 2022 r. doroczny audyt potwierdził zgodność procesu przetwórczego w Lesie-Kalisz ze standardem IFS Food, który wdrożono w 2017 roku.

(RED)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

dwanaście + 4 =

YouTube

Archiwum
ZBITY TELEFON
MAYOR INK
Jarmużek
Motosdodoła
BHP RABENDA
KOK
TK DACHY
IMPULS ZDUNY
MATYLA
Dietetyk Kaźmierczak
Agencja Reklamowa GL
BGP 2023
INNOWACYJNE FINANSE
GÓRZNY GROUP