Wielkopolska Gazeta Lokalna KROTOSZYN

Wielkopolska Gazeta Lokalna KROTOSZYN
Padewscy PRACA
PADEWSCY

NSP Krotoszyn – SZKOŁA UCZĄCA SIĘ!

2023-02-24
  1. Strona Główna
  2. /
  3. Aktualności
  4. /
  5. Edukacja
  6. /
  7. NSP Krotoszyn – SZKOŁA...
NSP Krotoszyn – SZKOŁA UCZĄCA SIĘ!
AGRO INTEGRACJA

Pod koniec stycznia tego roku Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Krotoszynie oficjalnie została „Szkołą uczącą się” w ramach Całościowego Rozwoju Szkoły na poziomie podstawowym, czyli tzw. CRS 1.

 

Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Krotoszynie rozpoczęła program CRS 1 dokładnie 1 września 2021 roku. Program kursu trwał do końca grudnia 2022. W styczniu oficjalnie otrzymała dyplom „Szkoły uczącej się”. Celem programu było wdrażanie oceniania kształtującego na lekcjach prowadzonych w szkole lub w formie online. W etapie podstawowym nauczyciele i dyrekcja poznali podstawowe elementy oceniania kształtującego – cele lekcji, kryteria sukcesu i informację zwrotną – oraz wprowadzili je do swojej codziennej praktyki. Kurs składał się z siedmiu modułów. Do każdego były przygotowane oczywiście odpowiednie zadania dla aktywnej kadry.

– Przystępując do szkolenia, mieliśmy jeden cel – wprowadzenie oceny kształtującej w kolejnym etapie edukacyjnym od klasy IV do klasy VIII. Dziś z powodzeniem wprowadziliśmy taką ocenę w klasie VI, która – realizując podstawę programową z przedmiotów obowiązkowych – otrzymuje takie oceny na bieżąco. Ma to swoje ogromne plusy. Uczniowie nie stresują się niepotrzebnie ocenami i poświęcają więcej czasu na doskonalenie swoich umiejętności dzięki informacji zwrotnej, jaką otrzymują na bieżąco. Ocenę cyfrową oczywiście otrzymają, ale tylko jedną na koniec roku – na świadectwie – tłumaczy Marcin Szyndrowski, dyrektor NSP Krotoszyn.

Przez cały kurs nad prawidłowym rozwojem nauczycieli czuwała Małgorzata Ostrowska, asystentka placówki z Centrum Edukacji Obywatelskiej. Po stronie szkoły wsparcie oferowały dwie liderki – Agnieszka Konieczna i Agnieszka Ziembicka. To one wspierały innych nauczycieli, którzy wykazywali chęć wprowadzenia zmiany w uczeniu się uczniów. Podczas warsztatu „Podsumowanie” uczestnicy dokonali retrospekcji i syntezy podejmowanych działań oraz ich efektów. Zauważyli widoczne zmiany w swojej pracy z uczniami i sformułowali końcowe spostrzeżenia oraz opinie na temat efektów wprowadzonych działań. Nauczyciele uwierzyli w siłę oceniania kształtującego; wzrosła świadomość uczenia się i nauczania; wyraźniej zauważona została akceptacja dla błędu, który traktowany jest jako naturalny etap uczenia się.

W czasie warsztatu powstały pomysły realizacji kolejnych wyzwań. Nauczyciele chcieliby utrwalić dotychczas stosowane praktyki, gdyż zauważają siłę informacji zwrotnej. Podkreślili to także z perspektywy rodzica dziecka, które również otrzymuje od nauczyciela informację zwrotną. Nauczyciele chcieliby też organizować pracę z uczniami tak, aby na każdej był czas na refleksję dzieci dotyczącą uczenia się i podsumowanie bieżących osiągnięć na końcu lekcji.

– Zamierzamy kontynuować udział w działaniu „Całościowy rozwój szkoły na poziomie zaawansowanym”. Po rocznym utrwalaniu działań i pracy nad odejściem od ocen w klasach IV i V planujemy przystąpić do CRS2 w roku szkolnym 2024/25 – zapowiada dyrektor placówki.

(NSP)

 

FOT. NSP Krotoszyn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

5 × 1 =

YouTube

Archiwum
ZBITY TELEFON
MAYOR INK
Jarmużek
Motosdodoła
BHP RABENDA
KOK
TK DACHY
IMPULS ZDUNY
MATYLA
Dietetyk Kaźmierczak
Agencja Reklamowa GL
BGP 2023
INNOWACYJNE FINANSE
GÓRZNY GROUP