Wielkopolska Gazeta Lokalna KROTOSZYN

Wielkopolska Gazeta Lokalna KROTOSZYN
PADEWSCY

Klucz do obsługi człowieka

2024-02-06
  1. Strona Główna
  2. /
  3. Aktualności
  4. /
  5. Klucz do obsługi człowieka
Klucz do obsługi człowieka
BANASZAK

Jak to jest… Kochacie się, żyjecie razem 15 lat, ale Wasze spory słyszą wszyscy sąsiedzi. – Gdybym Cię nie kochał,  już dawno bym Cię zostawił. / Totalnie Cię nie rozumiem… / Ale o co Ci chodzi? – brzmi znajomo?

 

Zastanawiasz się czasem, dlaczego w niektórych sytuacjach nie jesteś odbierany zgodnie ze swoją intencją? Chcesz dobrze, a wychodzi na odwrót i rodzą się nieporozumienia.

Bo jesteśmy różni, każdy z nas ma odrębną osobowość. Wydaje się to takie oczywiste i banalne zarazem. A jednak kłócimy się, zamykamy przed relacjami z niektórymi osobami i nie zawsze potrafimy przekazać drugiej osobie to, o co naprawdę nam chodzi. Nasze zachowanie, sposób komunikacji i reakcji w różnych sytuacjach są wypadkową szeregu składowych naszej osobowości, wartości oraz przekonań nabytych w trakcie naszego życia.

W pierwszej kolejności na pewno różnimy się stylem komunikacji. Na przykład osoba ekstrawertyczna może preferować otwartą i bezpośrednią komunikację, podczas gdy osoba introwertyczna może być bardziej skłonna do refleksji i ostrożniejszego formułowania myśli. Prowadzi to do pewnych wyzwań w zrozumieniu przekazu drugiej strony.

To samo tyczy się również mechanizmów radzenia sobie ze stresem. Na przykład osoba skłonna do neurotyczności może reagować emocjonalnie na stresujące sytuacje, podczas gdy osoba emocjonalnie bardziej stabilna jest bardziej odporna na tego rodzaju wyzwania.

 

– Nie widzisz, że się denerwuję? – A czym Ty się stresujesz..?

Różnice w osobowościach mogą prowadzić do różnic w wartościach i celach życiowych. Osoby mogą mieć różne priorytety, co może wpływać na podejmowanie decyzji dotyczących kariery, rodziny czy stylu życia.

To, co nas różni, w naturalny sposób może prowadzić do konfliktów. Natomiast jeśli partnerzy nie są świadomi i nie rozumieją pewnych cech charakteru drugiej osoby, robi się naprawdę gorąco. Na przykład osoba skłonna do unikania konfliktów może unikać trudnych rozmów, co może rodzić frustrację u partnera, który preferuje otwartą dyskusję.

– No, powiedz coś! / Czy to Cię w ogóle interesuje?/ Czy ja Cię w ogóle interesuję..? W takich sytuacjach można poczuć odrzucenie, brak zainteresowania, a z drugiej strony totalne osaczenie.

Na szczęście istnieje też pozytywny aspekt tego, że jesteśmy różni mentalnie. Dzięki temu możemy uzupełniać się wzajemnie. Partnerzy o różnych mocnych stronach mogą skutecznie współpracować, tworząc zrównoważony związek.

Ważne jest, aby zrozumieć, że różnice w osobowościach nie muszą prowadzić do problemów w związku. Wręcz przeciwnie, mogą one być źródłem wzajemnego uczenia się, elastyczności i wzrostu osobistego. Nie jest to łatwy proces, ale niezwykle odkrywczy dla nas samych i podnoszący nasze relacje z innymi na wyższy poziom.

Kluczowym elementem jest akceptacja i szacunek dla różnic oraz otwarta komunikacja między partnerami. Dla niektórych par współpraca z terapeutą lub doradcą może być pomocna.

Pomocne mogą okazać się także inne narzędzia – badania psychometryczne, które tworzą swoistą mapę naszej osobowości. Co prawda są to narzędzia wykorzystywane głównie w biznesie, ale można z nich również korzystać indywidualnie. Wiele osób pragnących lepiej poznać siebie i świadomie zarządzać swoją karierą korzysta z tego rodzaju badań. Zmieniają one diametralnie podejście menedżerów do zarządzania pracownikami: od zarządzania zasobami ludzkimi do ZARZĄDZANIA TALENTAMI.

A teraz wyobraź sobie, że jesteś jednym z takich pracowników… Dzięki działaniom opartym na badaniach psychometrycznych czujesz się wreszcie lepiej rozumiany przez firmę, a Twoje talenty są lokowane w odpowiednich obszarach. Czasem możesz być zaskoczony, że realizujesz się świetnie w nowym dla siebie obszarze i jesteś wręcz wdzięczny za szansę, że mogłeś się o tym przekonać. Czujesz się bardziej zauważony i doceniony, co przekłada się na zwiększone zaangażowanie i przyjemność przychodzenia do pracy.

„Instrukcja obsługi” pracownika – brzmi niewiarygodnie? A jednak! Potrzebujesz więcej informacji o badaniach psychometrycznych i warsztatach dla par – napisz na adres: szkolenia@openglobal.pl

(OPEN GLOBAL)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

15 − 11 =

YouTube

Archiwum
ZBITY TELEFON
MAYOR INK
Jarmużek
Motosdodoła
BHP RABENDA
KOK
TK DACHY
IMPULS ZDUNY
MATYLA
Dietetyk Kaźmierczak
Agencja Reklamowa GL
BGP 2023
INNOWACYJNE FINANSE
GÓRZNY GROUP