Współpraca, wzajemny szacunek i jeden cel: wzmacnianie młodego pokolenia
- Strona Główna
- /
- Aktualności
- /
- Edukacja
- /
- Współpraca, wzajemny szacunek i...
21 maja w Bibliotece Publicznej im. Arkadego Fiedlera w Krotoszynie odbyła się I Międzyszkolna Krotoszyńska Debata Oksfordzka. Wydarzenie zgromadziło uczniów z czterech szkół średnich powiatu, którzy wspólnie stworzyli drużyny i zmierzyli się z niezwykle aktualną tezą: Media społecznościowe przynoszą młodzieży więcej szkód niż korzyści.
Organizatorem inicjatywy był Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. dr. Władysława Bolewskiego w Krotoszynie, reprezentowany przez dyrektora Dariusza Zarembę oraz wicedyrektor Marzenę Zarembę. Pomysłodawczynią i główną organizatorką debaty była Sylwia Włodarz – psycholog szkolny i opiekunka wolontariatu ZSTiO.
Spotkanie rozpoczęły inspirujące wystąpienia zaproszonych gości: prof. dr. hab. Pawła Stachowiaka z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Jana Piosika – prezesa Fundacji Projekty Edukacyjne i doświadczonego jurora turniejów debat. Debatę zaszczycili swoją obecnością Anna Piotrowska dyrektor Delegatury Kuratorium Oświaty w Kaliszu i Jarosław Wujkowski dyrektor Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Kaliszu. Wśród obecnych znaleźli się także przedstawiciele władz samorządowych, radni miejscy i powiatowi oraz przedstawiciele lokalnych instytucji.
Debata miała charakter pokazowy, a jej głównym celem była nie rywalizacja, lecz współpraca i wymiana poglądów. Drużyny zostały utworzone losowo w sposób mieszany, co pozwoliło na integrację uczniów z różnych szkół: Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 2 i I Liceum Ogólnokształcące stanowili opozycję, natomiast ZSTiO wraz z uczniami ZSP z Koźmina Wielkopolskiego reprezentowali stronę propozycji.
Młodzież wykazała się nie tylko świetnym przygotowaniem merytorycznym, ale też wysoką kulturą dyskusji i wzajemnym szacunkiem. Publiczność oraz widzowie transmisji na żywo mogli przekonać się, jak wygląda prawdziwa debata oksfordzka i jak wartościowa może być wymiana argumentów na poziomie szkolnym.
To wydarzenie pokazało, że młodzi ludzie potrafią rozmawiać o ważnych sprawach z pasją, zaangażowaniem i klasą. Była to cenna lekcja zarówno dla uczestników, jak i dla dorosłych – pokaz współpracy, otwartości i wspólnego celu, jakim jest rozwijanie kompetencji przyszłych pokoleń.
Organizatorzy dziękują wszystkim szkołom i uczniom za udział oraz piękny przykład merytorycznej, kulturalnej i emocjonującej debaty
– Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. dr. Władysława Bolewskiego w Krotoszynie,
– I Liceum Ogólnokształcące im. Hugona Kołłątaja w Krotoszynie,
-Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 2 w Krotoszynie,
– Zespół Szkół Ponadpodstawowych w Koźminie Wielkopolskim).
Dzięki takim inicjatywom Krotoszyn umacnia swoją pozycję jako miejsce, gdzie młodzież ma szansę rozwijać swoje talenty, uczyć się dialogu i budować społeczną odpowiedzialność.
(WM)
Comments are closed